Caricanto
Només utilitzem cookies pròpies i analítiques amb l'única finalitat de millorar la nostra pàgina web.
D'acord | Més informació

Balanç del pla de reforç de la neteja de la temporada d’estiu

08 Set 2022

Balanç del pla de reforç de la neteja de la temporada d’estiu

Perpinyà: “EMAYA ha aportat els recursos humans i materials necessaris per garantir la neteja i la recollida de residus en un estiu amb molta activitat a la nostra ciutat”

El president d’EMAYA, Ramon Perpinyà, ha presentat avui matí el balanç del pla de reforç de la neteja d’aquest estiu. Els mesos de juny, juliol i agost han estat d’intensa activitat a Palma i EMAYA ha reforçat i adaptat els seus serveis per donar resposta a les necessitats de neteja.

L’objectiu ha estat cobrir les necessitats causades per l’increment de la presència de turistes i per l’augment de l’activitat ciutadana als carrers durant l’estiu. Amb el reforç d’estiu EMAYA ha aportat els recursos humans i la maquinària per tal d’incrementar la neteja i l’ús d’aigua, així com augmentar la freqüència de la recollida de residus allà on es requereixi.

El reforç d’estiu continua durant els mesos de setembre i octubre, sempre en funció de l’activitat i les necessitats de neteja.

 

Duplicació dels recursos humans per a la neteja de la platja de Palma 

Una part important del reforç de temporada alta es concentra a la platja de Palma, per ser la zona més estacional, on és més accentuada la diferència d’activitat entre la temporada alta i la baixa. En aquesta àrea durant l’estiu gairebé es dupliquen els recursos humans disponibles, passant de les 18 persones de l’hivern a 35 a l’estiu. A més, es disposa de 15 vehicles de neteja entre agranadora, vehicles de neteja amb aigua, recol·lectors de papereres, etc.

Els carrers principals o de major freqüentació i ús turístics tenen un servei de neteja diària. És especialment destacable, pel volum de feina que suposa, la neteja diària del passeig marítim de la Platja de Palma. Els carrers secundaris tenen aquest servei 3 dies a la setmana.

 

8.000 buidatges de papereres cada dia

L’ús de les papereres s’incrementa de forma molt important durant l’estiu, per l’activitat turística i l’increment de la vida al carrer. Abans de l’inici de la temporada EMAYA havia renovat una part important de les papereres de la ciutat, especialment al centre i a tot el litoral de Llevant. Al centre històric s’instal·laren 238 papereres addicionals, amb un increment total del 20% de la capacitat. Entre Can Pere Antoni i s’Arenal es col·locaren 264 papereres noves, de 120 litres de capacitat, incrementant la capacitat de recollida un 87%, a més d’optimitzar les ubicacions i eliminar papereres obsoletes.

El servei de buidatge de papereres és un dels que més es reforcen durant l’estiu. Cada dia es buiden totes les papereres en horari de matí, i dins aquesta franja les papereres de les zones comercials es buiden dues vegades (Sindicat, Sant Miquel, Jaume II, Santa Eulàlia, pl. d’Espanya, etc.).

Durant l’estiu aquest servei es repeteix els horabaixes de dilluns a dissabte, als eixos prioritaris i punts de més afluència de persones. Als llocs més freqüentats també es poden realitzar 2 buidatges en una mateixa tarda. Els diumenges i festius de l’estiu hi ha 5 rutes de buidatge de papereres el matí i 2 l’horabaixa, a les zones de més afluència. 

Així doncs, les papereres amb més ús es buiden 4 vegades cada dia. En conjunt, aquest servei realitza una mitjana de 8.000 buidatges diaris de papereres, recollint 450 m3 de residus. Això suposa 56.000 buidatges cada setmana, 736.000 entre juny i agost, amb els corresponents 3.150 m3 de residus recollits a la setmana, 41.100 m3 en els tres mesos d’estiu.

 

20 equips diaris de neteja amb aigua

La neteja amb vehicles dotats de sistemes d’aplicació d’aigua (agranadores duals, camions cisternes, equips amb sistema d’aigua a pressió) és especialment important durant l’estiu. Aquests mesos estan treballant cada dia 20 equips de neteja exclusiva amb aigua a tota la ciutat.

 

313 festes i esdeveniments

Durant l’estiu són també molt més freqüents les festes, festivals, concerts i actes públiques que requereixen actuacions específiques de neteja i recollida de residus. Aquests darrers tres mesos EMAYA ha dotat de serveis de recollida de residus i ha realitzat tasques de neteja extraordinàries per a 313 festes i esdeveniments diversos.

 

Neteja de les zones de bany 

Durant l’estiu s’incorpora un servei de neteja a les zones de bany (que no compten amb concessionari responsable de la neteja): al Molinar, Cala Gamba, Cala Nova, es Carnatge, el Penyó, les roques de Cala Major i Son Caios.

 

30.000 neteges de contenidors i àrees de contenidors

Pel que fa al servei de neteja interior i exterior de tots els contenidors i de l’àrea d’implantació, s’ha reforçat de forma notable durant l’estiu, multiplicant per dos o per quatre, segons els casos, les freqüències de neteja. S’ha duplicat la freqüència de la neteja dels contenidors d’orgànica i els de rebuig han passat de 3 a 4 neteges. Les àrees de contenidors s’han netejat 2 vegades els mesos de juny, juliol i agost per als punts de contenidors de càrrega lateral i cada setmana per als de càrrega bilateral. Això ha suposat fer més de 30.000 neteges de contenidors.

 

Reforç general dels serveis de neteja a tota la ciutat

A més del que s’ha exposat sobre l’increment de neteja amb aigua, buidatge de papereres i neteja de contenidors, a tota la ciutat s’han duplicat els operaris que fan feina els diumenges matí, passant de 20 a 40. Es disposa també d’un equip extra de neteja amb aigua a pressió per incidents. S’han reforçat amb 8 persones els serveis d’agranat dual (mecànic i aigua) per als carrers amb més freqüentació. Es disposa d’un servei de neteja amb aigua de vespre, i es reforça amb un vehicle més el servei de recollida de desbordaments a les àrees de contenidors.

 

Reducció d’un 33% de les queixes i reclamacions

Una altra dada significativa de les millores del servei de neteja i de l’adequació dels serveis a les necessitats de la ciutat és la reducció molt considerable de les queixes i reclamacions presentades a EMAYA per qüestions de neteja, que aquests mesos de juny, juliol i agost han estat un 33,5% inferiors a les de l’any 2019 (2.034 reclamacions en tres mesos enfront a les 3.060 de 2019).

Tornar
subir