Només utilitzem cookies pròpies i analítiques amb l'única finalitat de millorar la nostra pàgina web.
D'acord | Més informació

L'Ajuntament fixa noves mesures relacionades amb EMAYA en aplicació del Reial Decret que regula l'estat d'alarma

03 Abr 2020

L'Ajuntament fixa noves mesures relacionades amb EMAYA en aplicació del Reial Decret que regula l'estat d'alarma

S'han pres mesures per garantir els serveis essencials: subministrament d'aigua potable, servei de sanejament, recollida de residus i neteja de la ciutat

Altres serveis es restringeixen: no hi haurà recollida de trastos, els parcs verds es tanquen, se suspèn la ruta del camió del reciclatge i l'atenció a la ciutadania es farà online i per telèfon

Les famílies amb casos confirmats d'infecció o en estudi per part dels servis sanitaris, hauran de tirar tots els residus al rebuig en bosses ben tancades

 

L’Ajuntament de Palma fixa noves mesures relacionades amb la neteja en aplicació del Reial Decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l’estat d’alarma per a la gestió de la crisi sanitària ocasionada pel COVID-19. El decret limita els moviments de la ciutadania als estrictament necessaris i marca que s’ha d’evitar tota sortida que no s’ajusti en allò que marca el decret. 

EMAYA és una empresa amb infraestructures considerades crítiques i que proporciona serveis essencials per a la ciutadania. Per això, s’aplicaran totes les mesures per garantir els serveis d’abastiment d’aigua, sanejament, recollida de residus i neteja de la ciutat al llarg del temps. L’objectiu de les decisions acordades és garantir aquests serveis, sempre respectant les restriccions degudes la situació en la qual ens trobam, protegint la salut del personal i atenent a les seves necessitats familiars.

Les mesures adoptades són les següents:

 

Cicle de l'Aigua

  • Es prenen mesures per garantir els serveis essencials: el subministrament de l’aigua potable, les reparacions a la xarxa i el servei de sanejament. 
  • Es modifiquen els torns del personal per tal d’assegurar la reposició dels treballadors i tenir coberts aquests serveis bàsics.
  • Recordam que l'aigua que subministra EMAYA es pot utilitzar per beure i cuinar: té totes les garanties sanitàries i és segura respecte als riscs de transmissió del COVID-19.
  • Oferim la possibilitat d'ajornar el pagament de la factura d'EMAYA. Es pot sol·licitar a l'oficina virtual o al nostre web.

 

Qualitat Urbana

  • S’han acordat les actuacions a realitzar per mantenir els serveis crítics: la recollida dels residus i la neteja de la ciutat. Es reduiran altres serveis per tal de poder substituir el personal que estigui de baixa per malaltia, per pertànyer a un grup de risc o per necessitats de tenir cura de menors o majors.
  • La recollida dels residus es realitzarà en la seva totalitat. 
  • No hi haurà recollida de trastos al carrer, ni recollida domiciliària. Es demana comprensió i col·laboració a la ciutadania, que no tregui trastos al carrer. És una infracció que podrà ser sancionada i dificulta la tasca dels equips de neteja i recollida de residus.
  • El servei de neteja queda reduït d'acord a la reducció de les necessitats (per reducció de l’activitat comercial, d’oci, el turisme...) i per poder atendre altres serveis essencials.
  • Els parcs verds romandran tancats durant la declaració d’alarma, igualment el Camió del Reciclatge suspèn la seva ruta setmanal pels mercats municipals i el poliesportiu de Son Moix.
  • La recollida d'oli de cuina no es podrà fer perquè els punts de recollida estan tancats al públic.
  • Les plataformes de recollida selectiva mòbil del centre històric quedaran instal·lades de manera permanent als seus punts habituals. Actualització: a partir de dia 16 de maig, les plataformes es retiraran i es tornaran a posar en el seu horari habitual.

Important: tal i com han determinat les autoritat sanitàries, a les cases on hi hagi casos confirmats d’infecció per coronavirus o situacions de risc pendents d’estudi així indicades pels serveis sanitaris, tots els residus s’hauran de tirar en bosses tancades al contenidor de rebuig. Consultau el document d'Instruccions sobre gestió de residus a les cases on hi ha persones amb positiu d’infecció o pendents de confirmació.

 

 

Atenció ciutadana

  • No hi haurà atenció al públic presencial. Es podran realitzar tràmits on line i s’atendrà telefònicament els casos que es considerin essencials (avaries...). Actualització: a partir de dia 11 de maig s'atendrà a les oficines amb cita prèvia i en condicions d'higiene i seguretat especials.
Tornar
subir