Només utilitzem cookies pròpies i analítiques amb l'única finalitat de millorar la nostra pàgina web.
D'acord | Més informació

El 30% de la flota d’EMAYA ja funciona amb combustibles alternatius

24 Set 2019

El 30% de la flota d’EMAYA ja funciona amb combustibles alternatius

Durant els darrers 3 anys la flota de gas (GNC) s’ha incrementat en un 9% i l’elèctrica un 5%

En el marc de la Setmana Europea de la Mobilitat, i la Setmana Global pel Clima, EMAYA ha fet balanç dels avantatges ambientals i econòmics de la renovació de la seva flota de vehicles amb criteris de sostenibilitat.

 

Des de 2015 a 2018 EMAYA ha passat de disposar de 546 vehicles a 693, un increment del 26 % atribuït especialment al major nombre d’agranadores, camions de recollida de residus i altres vehicles de neteja i recollida.

 

Aquest increment de flota s’ha fet amb criteris de sostenibilitat i eficiència econòmica, de manera que el total de vehicles a dièsel s’han reduït en un 15 % i els de benzina un 9 %, mentre que la flota de vehicles elèctrics ha augmentant un 5 % i la de vehicles a gas (GNC) a pujat un 9%.

 

Actualment EMAYA disposa de 41 vehicles elèctrics (turismes de serveis diversos, quadricicles, furgonetes, petits camions i tractores lleugeres, etc.), 69 vehicles de GNC (la majoria vehicles industrials mitjans i pesats, camions de recollida de residus, camions cisterna, camions grua, camions de clavegueram,  etc.) i 90 vehicles entre híbrids i duals (gasoil/GNC, benzina/GNC, híbrids elèctrics...).

 

Així doncs, el 30% de la flota d’EMAYA ja funcionava amb combustibles alternatius a l’any 2018.

 

L’increment de flota d’un 26% s’ha realitzat amb tecnologies alternatives que han generat un major consum de combustibles no convencionals, principalment de Gas Natural Comprimit (GNC); si es compara a un escenari convencional amb el mateix increment de consum, ha produït un estalvi econòmic relatiu de 400.000 € anuals en costs de combustibles. Això és possible perquè cada unitat d’energia gastada en mobilitat és ara més econòmica, s’ha passat de 88,88 € per cada MWh a 67,92 €/MWh, gràcies a la nova gestió de compra de combustibles.

 

En la mateixa línia, i comprant-ho a un escenari convencional amb el mateix consum, s’ha estimat una reducció relativa de les emissions de CO2 del 4%, les emissions d’òxids de nitrogen (NOx) han baixat un 16 %, i la de partícules un 37 %.

 

Aquesta reducció d’emissions suposa una contribució inferior al canvi climàtic i a la contaminació de l’aire que respiram, amb importants beneficis per a la salut com la destacada reducció de l’emissió de partícules del 37 %.

 

També suposarà importants beneficis econòmics i de funcionament dels serveis públics que proporciona EMAYA el fet d’haver renovat els vehicles amb tecnologies actualitzades, amb menys avaries que interrompen serveis i menys reparacions costoses.

 

Cal recordar, a més a més, que EMAYA disposa de la seva pròpia gasinera a les instal·lacions de Son Pacs per a reposar GNC, amb el que suposa això d’estalvi econòmic i de major eficiència. Per altra banda, també es disposa d’estació de recàrrega de vehicles elèctrics a Son Pacs alimentada parcialment amb la instal·lació solar fotovoltaica de les seves teulades.

 

En definitiva, les polítiques d’adquisició de flota de tecnologia alternativa mediambientalment eficient i menys costosa estan produint un estalvi econòmic substancial i, un menor impacte mediambiental.

 

La renovació de la flota en línia amb un Pla de Mobilitat amb criteris de sostenibilitat i la seva gestió eficient just acaba de començar, alguns dels principals objectius són:

 

  • Incorporar un sistema de geoposicionament i monitorització telemètrica de flota.
  • Incorporar un sistema de control intel·ligent de punts de recàrrega de flota elèctrica.
  • Implantar polítiques de flota compartida amb suports TI per la gestió de reserves.
  • Potenciar l’estudi i optimització de les emissions i la sinistralitat.
  • Renovació de flota cap al 100% alternatiu, elèctric i GNC.
  • Generar sinergies entre altres entitats públiques per donar transversalitat al coneixement i fomentar la presentació a plans d’ajudes nacionals i comunitàries.

 

Tornar
subir